Kalite Nedir?: Kalite, iş dünyasında esaslı bir kavramdır ve birçok farklı bakış açısına göre farklı tanımlara sahiptir. İşletmeler için, kalite ve kalite güvencesi başarının anahtarıdır. İşte kaliteyi tanımlayan bazı önemli bakış açıları:

Felsefi Tanım: Kalite, tanımlanamaz bir şeydir; ancak ne olduğu bilinir. Kalite, işletmenizin bütün yönlerini kuşatan bir kavramdır ve sadece maddi bir unsur değildir.

Edwards (1968): Kalite, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayabilme yeteneğidir. Yani bir ürün veya hizmet, kullanıcıların gereksinimlerine uygunsa, bu kaliteli olarak kabul edilir.

Gilmore (1974): Kalite, belirli bir ürünün, belirli bir müşterinin ihtiyaçlarını ne kadar iyi karşılayabildiğinin bir ölçüsüdür. Kaliteli ürünler, müşteri ihtiyaçlarına daha iyi uyum sağlar.

Juran (1988): Kalite, kullanılabilirlik anlamına gelir. İşletmenizdeki ürünler veya hizmetler, kullanım açısından uygunsa, bu kaliteyi temsil eder.

Crosby (1979): Kalite, müşteri isteklerine uygunluktur. İşletmeniz, müşterilerin taleplerini karşılayacak şekilde ürünler veya hizmetler sunuyorsa, bu kaliteli bir yaklaşımı yansıtır.

Kuehn & Day(1962): Ürünün, müşteri tercihlerine uygunluğudur. 

Price(1985): İlk seferde doğrusunu yapmaktır.

Broh(1982): Kabul edilebilir bir maliyete sahip mükemmellik derecesidir.

Feigenbaum(1983): Belli bir ürünün, tasarım veya spesifikasyonlara uygunluk derecesidir.

Kalite, Birçok Boyutta Bulunur: Kalite, bir ürünün veya hizmetin genel değerini ve müşteri memnuniyetini ifade eder. İşte farklı tanımların bazıları:

  • Kalite, uygun bir fiyatla tüketici ihtiyaçlarını karşılayabilme yeteneğidir (ASQC – Amerikan Kalite Kontrol Derneği).
  • Kalite, toplumda neden olduğu en az zararı temsil eder (Genichi Taguchi).
  • Kalite, lüksle ilgili değildir; her işletme için bir gerekliliktir.
  • Kalite, tatmin edici bir üretim sürecinin en düşük maliyetle ve müşteri ihtiyaçlarını karşılama yeteneğidir.
  • Kalite, kullanıma uygunluktur.
  • Kalite, şartlara uygunluktur.
  • Kalite, ürün ya da hizmeti ekonomik bir yoldan üreten ve tüketici isteklerine cevap veren bir üretim sistemidir. (JIS – Japon Sanayi Standartlar Komitesi)
  • Kalite, ürünün sevkıyattan sonra toplumda neden olduğu en az zarardır. (GENICHI, TAGUCHI)
  • Kalite bir çok kişinin sandığı gibi, lüks ile çağrışım yapan bir kavram değildir.
  • Kalite, alıcıya bir ürün veya hizmet sonucu sunulan niteliklerin toplamıdır. Kalite, tatmin edici bir üretimin en düşük maliyetle ve tüketicilerin ihtiyaçlarını hemen giderebilme yeteneğidir.
  • Kalite Önlemdir: Sorunlar ortaya çıkmadan önce çözümlerini oluşturur, ürün ve hizmetlerin yapısına tasarım yoluyla üstünlük ve kusursuzluk katar.
  • Kalite Müşterinin Tatminidir: Ürün ve hizmetin ne kadar iyi olduğu konusundaki son kararın verdiği memnunluktur.
  • Kalite Verimliliktir: İşlerini yapabilmek için gerekli eğitimden geçen, ihtiyaç duyduğu araç-gereç ve talimatlarla desteklenen personelden elde edilir.
  • Kalite Esnekliktir:Talepleri karşılamak için değişmeyi göze almak ve bu konuda istekli olmaktır.
  • Kalite Etkili Olmaktır: İşleri çabuk ve doğru olarak yapmaktır.
  • Kalite Bir Programa Uymaktır: İşleri zamanında yapmaktır.
  • Kalite Bir Süreçtir: Süregelen bir gelişmeyi kapsar.
  • Kalite Bir Yatırımdır: Uzun dönemde bir işi ilk defa doğru olarak yapmak,hatayı sonradan düzeltmekten daha ucuzdur.
  • Kalite, kusursuzluk anlayışına sistemli bir yaklaşımdır.

 

Kalite Güvencesi Nedir? 

 

Kalite güvencesi, bir ürünün veya hizmetin belirlenmiş kalite gereksinimlerini yerine getirmesi için uygulanan planlı ve sistemli faaliyetler bütünüdür. Bu, ürünlerin veya hizmetlerin tüm aşamalarında, talimatlar, görev tanımları, belgelenme, çalışan eğitimi ve bilinçlendirme gibi süreçleri içerir. Kalite güvencesi, kullanıcıların gereksinimlerinin tam olarak karşılandığından emin olur ve beklenmedik maliyetler oluşturmadan ürün ve hizmetlerin istenilen düzeyde kalmasını sağlar.

Kartal Patent olarak, Kalite Yönetim Sistemleri danışmanları olarak, işletmelerin kalite güvencesini sağlamalarına yardımcı oluyoruz. Kalite güvencesi, günümüz iş dünyasında işletmenizin tüm yönlerini kapsayan bir hedef olarak değerlendirilir. Bu nedenle, işletmenizin kalite politikasını oluştururken üst yönetimin aktif katılımı önemlidir.

İşletmenizin ihtiyaçlarına uygun bir kalite yönetim sistemi kurmak ve sürdürmek için Kartal Patent ile iletişime geçin.

 

Kartal Patent Çevrimiçi Kalite Belgesi Ücretleri

Bir yanıt yazın